Ledig stilling: Prosjektleder -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Prosjektleder

Prosjektleder - elektronisk pasientjournal

Arbeidsgiver:  Helsevern og sosial omsorg, Ullensaker kommune
Arbeidssted
  • Furusethgata 12, 2050, Jessheim
Søknadsfrist:  2025-05-19T00:00:00
Ansettelsestype:  Engasjement
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  

Ønsker du å bidra til å utvikle fremtidens helsetjenester i en spennende kommune i vekst? Da er det deg vi leter etter!

Ullensaker kommune er hovedflyplass kommunen i Norge og vokser med ca. 1000 innbyggere hvert år. Det innebærer behov for kontinuerlig omstilling for å gi innbyggere gode helsetjenester innenfor de kommunens økonomiske rammer. Helse og sosialsektoren i kommunen består av 6 ulike enheter og dekker institusjonstjenester, tjenester i hjemmet, omsorgsboliger og institusjoner, rus og psykiatri og Nav. Vi gir helse- og sosialtjenester til 45 000 innbyggere.  

Vi søker en erfaren prosjektleder for anskaffelse og utskifting av kommunens journalsystem for helsetjenester. Dagens løsning brukes av 1600 medarbeidere innen institusjonstjenester, omsorgsboliger, tjenester i hjemmet, rus og psykisk helse. Stillingen er et engasjement i prosjektperioden, som er på 1,5 år. 


Arbeidsoppgaver

  • Lede prosjektet og koordinere aktiviteter 
  • Samhandle med tjenestene og teknisk personell 
  • Delta aktivt inn i anskaffelsesprosessen  
  • Planlegge og lede workshop med interessenter 
  • Bidra til å kartlegge eksisterende arbeidsprosesser og modellere nye når teknologi skal tas i bruk 
  • Sikre god informasjonsflyt i prosjektet og ut i tjenestene 
  • Sikre god prosjektdokumentasjon 

Kvalifikasjoner

  • Bachelor/master innen helse, informatikk eller lignende. 
  • Sertifisering, kurs eller utdanning innen prosjektledelse, Prince2 eller prosjekt-veiviseren eller tilsvarende. 
  • Lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning. 
  • Erfaring med prosjektledelse, gjerne digitaliserings- og/eller anskaffelsesprosjekter innen helse 
  • Gode digitale ferdigheter og teknologiforståelse 
  • Kjennskap til anskaffelsesreglementet i Offentlig sektor 
  • Det er ønskelig med kjennskap til kommunale helsetjenester. 
  • Det er ønskelig med kurs/sertifisering innen endringsledelse. 

Personlige egenskaper

  • Er strukturert, og jobber systematisk og planmessig 
  • God prosessleder og får med seg folk  
  • Flink til å bygge nettverk.  
  • Serviceinnstilt, selvstendig og fleksibel  
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Gode samarbeidsevner  
  • Godt humør 

    Personlig egnethet vil bli vektlagt  

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende stilling i en kommune med fokus på utvikling og forbedring av helsetjenester. 
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. 
  • Gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. 
  • Lønn etter avtale 

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.

Kopi av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

Kontaktinformasjon

Kari Bansal, Assisterende kommunaldirektør helsevern og sosial omsorg, 46902401, kari.bansal@ullensaker.kommune.no
May Britt Hamnes Grønningen, Enhetsleder Innovasjon og Digitalisering, 98633316, may.b.h.gronningen@ullensaker.kommune.no

Arbeidssted

Furusethgata 12
2050 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4964371245
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 19.05.2025