Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?
Prosjektleder
Prosjektleder - elektronisk pasientjournal
Arbeidsgiver: Helsevern og sosial omsorg, Ullensaker kommuneArbeidssted
- Furusethgata 12, 2050, Jessheim
Ansettelsestype: Engasjement
Arbeidstid: Heltid
Beskrivelse:
Ønsker du å bidra til å utvikle fremtidens helsetjenester i en spennende kommune i vekst? Da er det deg vi leter etter!
Ullensaker kommune er hovedflyplass kommunen i Norge og vokser med ca. 1000 innbyggere hvert år. Det innebærer behov for kontinuerlig omstilling for å gi innbyggere gode helsetjenester innenfor de kommunens økonomiske rammer. Helse og sosialsektoren i kommunen består av 6 ulike enheter og dekker institusjonstjenester, tjenester i hjemmet, omsorgsboliger og institusjoner, rus og psykiatri og Nav. Vi gir helse- og sosialtjenester til 45 000 innbyggere.
Vi søker en erfaren prosjektleder for anskaffelse og utskifting av kommunens journalsystem for helsetjenester. Dagens løsning brukes av 1600 medarbeidere innen institusjonstjenester, omsorgsboliger, tjenester i hjemmet, rus og psykisk helse. Stillingen er et engasjement i prosjektperioden, som er på 1,5 år.
Arbeidsoppgaver
- Lede prosjektet og koordinere aktiviteter
- Samhandle med tjenestene og teknisk personell
- Delta aktivt inn i anskaffelsesprosessen
- Planlegge og lede workshop med interessenter
- Bidra til å kartlegge eksisterende arbeidsprosesser og modellere nye når teknologi skal tas i bruk
- Sikre god informasjonsflyt i prosjektet og ut i tjenestene
- Sikre god prosjektdokumentasjon
Kvalifikasjoner
- Bachelor/master innen helse, informatikk eller lignende.
- Sertifisering, kurs eller utdanning innen prosjektledelse, Prince2 eller prosjekt-veiviseren eller tilsvarende.
- Lang erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Erfaring med prosjektledelse, gjerne digitaliserings- og/eller anskaffelsesprosjekter innen helse
- Gode digitale ferdigheter og teknologiforståelse
- Kjennskap til anskaffelsesreglementet i Offentlig sektor
- Det er ønskelig med kjennskap til kommunale helsetjenester.
- Det er ønskelig med kurs/sertifisering innen endringsledelse.
Personlige egenskaper
- Er strukturert, og jobber systematisk og planmessig
- God prosessleder og får med seg folk
- Flink til å bygge nettverk.
- Serviceinnstilt, selvstendig og fleksibel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode samarbeidsevner
- Godt humør
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling i en kommune med fokus på utvikling og forbedring av helsetjenester.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer.
- Lønn etter avtale
Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
Kopi av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Kari Bansal, Assisterende kommunaldirektør helsevern og sosial omsorg, 46902401, kari.bansal@ullensaker.kommune.noMay Britt Hamnes Grønningen, Enhetsleder Innovasjon og Digitalisering, 98633316, may.b.h.gronningen@ullensaker.kommune.no
Arbeidssted
Furusethgata 122050 Jessheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ullensaker kommuneReferansenr.: 4964371245
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 19.05.2025