Ledig stilling: Vernepleier/Sykepleier -

Intervju av jobbsøker

Ser du etter jobb nær Gardermoen? Kanskje dette er jobben for deg?

Vernepleier/Sykepleier

Vernepleier/Sykepleier

Arbeidsgiver:  Gjestadtunet 2 Nord, Ullensaker kommune
Arbeidssted
  • Ringvegen 77, 2066, Jessheim
Søknadsfrist:  2025-05-16T00:00:00
Ansettelsestype:  Fast
Arbeidstid:  Heltid
Beskrivelse:  Enheten Tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune består av 14 avdelinger, alle sentralt plassert på Jessheim. Området tilbyr flotte turmuligheter og gode kollektivforbindelser.

Tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er en sammensatt enhet, som yter tjenester til mennesker med ulike bistands-, aktivitets- og opplæringsbehov knyttet til utviklingshemming, andre funksjonsnedsettelser, rus og psykisk helse. Enheten yter bistand etter vedtak på enten praktisk bistand og/eller praktisk bistand og opplæring. Noen vil også ha behov for vedtak på individuell plan og koordinator. 

Avdeling Gjestadtunet 2 Nord yter tjenester til åtte personer som bor i egne leiligheter. Vi jobber med å sikre et individuelt tilpassede tjenestetilbud for våre beboere og støtte til å mestre eget liv ut fra sine forutsetninger. Hos oss vil du være en del av et aktivt og spennende fag- og arbeidsmiljø med muligheter for personlig- og faglig utvikling. Vårt hovedmål er å levere tjenester av god kvalitet til våre beboere, og derfor har vi høye forventninger til våre medarbeidere. Vi ønsker kompetente og motiverte kolleger med interesse og engasjement for kommunehelsetjenesten som ønsker å være med på å utvikle fremtidens tjenester.
Kommunens verdier "Modig, Endringsdyktig og Raus" står sentralt i vår arbeidshverdag. 

Arbeidsoppgaver

Som vernepleier/sykepleier hos oss vil du blant annet:

  • Ha koordinatoransvar for én eller flere tjenestemottakere i samarbeid med team    
  • Innkalle og lede samarbeidsmøter og andre relevante møter
  • Utarbeide og iverksette planer, rutiner, tiltak og prosedyrer for tjenestemottaker, i samarbeid med teamet
  • Ivareta pårørende/verger i samarbeid med avdelingen og avdelingsleder
  • Ta del i videre utforming og utvikling av vårt fagadministrative system (FAS)
  • Yte praktisk bistand, opplæring, tilrettelegging og veiledning til beboere og kolleger i tråd med enhetens og avdelingens vedtatte mål - både i og utenfor avdelingen
  • Arbeide dag- og kveldsvakter i turnus
  • Ha ansvar for legemiddelhåndtering
  • Samarbeide med ulike interne og eksterne samarbeidspartnere, samt andre delegerte oppgaver

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som oppfyller følgende krav:

  • Autorisert vernepleier eller sykepleier med kjennskap til legemiddelhåndtering og somatiske helseutfordringer
  • Erfaring med brukergruppen, og særlig kjennskap til diagnosen epilepsi
  • Erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalyse
  • God kjennskap til aktuelt lovverk er en forutsetning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Personlig egnethet er avgjørende, og vi ser etter deg som:

  • Har høy gjennomføringsevne og god handlingsberedskap
  • Evner å jobbe under høyt arbeidspress og stå støtt i utfordrende situasjoner
  • Har gode relasjonelle ferdigheter og kan jobbe selvstendig og i team
  • Er komfortabel med bassengaktiviteter og opphold i klorvann
  • Evner å ta selvstendige beslutninger og stå trygt i disse
  • Evner til å reflektere rundt det å jobbe i andres hjem
  • Har gode dataferdigheter - Office 365, Cosdoc, TQM, GAT, Teams og flere

Vi tilbyr

Som ansatt hos oss, vil du være en del av en personalgruppe som har høy kvalitet på tjenestene vi utfører. Vi er ambisiøse, seriøse, målrettede og oppgave- og resultatorienterte. Vi prioriterer kompetanse- og fagutvikling. Vi kjører årlig interne kurs iblant annet kap. 9 og målrettet miljøarbeid. Det må også påregnes kurs i legemiddelhåndtering og praktisk opplæring. Det er også prosjekt med Mitt Livs ABC og KlinObs Kommune iverksatt i enheten.

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjenesteloven, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene, som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester skal lastes opp i søkeportalen.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

Kontaktinformasjon

Lisa Gullen Arntsen, Avdelingsleder, 47696464, lisa.g.arntsen@ullensaker.kommune.no

Arbeidssted

Ringvegen 77
2066 Jessheim

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Referansenr.: 4963621765
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.05.2025